Ja, kanske. Det är en smaksak. Det några ser som skräp kanske någon annan hittar ett värde i. Här finner du gamla postningar som möjligen kan ha ett läsvärde. Jag sorterar bland mina gamla bloggar och fyller på efterhand. Det blir inga inlägg av dagbokstyp utan inlägg jag skrivit som omvärlsdsobservationer eller reflexioner över en eller annan företeelse och som inte är direkt tidsbundna. Det finns ingen besöksräknare här och går inte heller att kommentera. Den här bloggen finns för de som har sagt att de tycker om att läsa det jag skriver. Vill någon kommentera så gör det på andra platser där jag går att nå eller öga mot öga. Den kritiske läsaren med negativ inställning i allmänhet och till bloggande i synnerhet behöver inte alls besöka Återvinningen. Men ni andra är välkomna! Kanske gör någon ett fynd, det händer på såna ställen.

lördag 8 juni 2013

Välkommen till verkligheten

En postning om se*x. Inte mitt vanligaste ämne, men denna gång var det som man brukar säga på förekommen anledning. Och snart är väl tidningarna fulla av knasiga tips på hur samlivet ska blomstra på sommaren. I tält, husvagnar och trånga sommarstugor... Skrivet 22 juni 2008.

Jag läste ett sånt där fruntimmersblad med en artikel om hur man gör sommaren till ett er*oti*kens paradis. Här kommer råden för den som är intresserad.
Den bruna texten är mina kommenterer.
  1. "Vänta inte till semestern. Det är lätt att skjuta upp alltför mycket till semestern och det gäller även se*xlivet. Men lust uppstår inte alltid automatiskt bara för att vi blir lediga. Om du längtar efter mer se*x så se till att börja ta för dig nu, även om det blir en snab*bis före frukost eller bara en lång kyss innan du åker till jobbet." Hört talas om skiftjobbande make? Någon? Han äter frukost klockan fem eller sover till nio. I det första fallet sover jag, i det andra är jag redan på jobbet.
  2. "Älska i naturen. Vind som smeker i håret, humlesurr och blomdoft ger sensuella upplevelser för alla sinnen. En sandstrand, en skogsslänt eller en sjö kan ta se*xlivet till nya dimensioner. Det kan vara bra att tänka på att hitta ett avskilt ställe – det är inte alla förbipasserande som vill ta del av andras kärleksliv." Hört talas om mygg och knott? Någon? Misstänker att djungelolja på intima ställen är mindre lämpligt.
  3. "Ha trädgårdsse*x. Vill du ha det mer bekvämt men ändå uppleva sommarkänslan, kan du inrätta ett tillfälligt kärleksnäste på en balkong eller i en trädgård. Det går snabbt och enkelt att lägga ut ett täcke om ni vill ha det mjukt och ombonat." Åkej, grannarna är visserligen bortresta, men de som passerar på gångbanan som ligger trettio centimeter från vår nerklippta häck då?
  4. "Pröva en vattenställning. Se*x i vatten är mer än svalkande – det är viktlöst! Pröva nya möjligheter i en sjö eller en pool där ni kan vara ostörda. Dessutom kan äls*kogen få en känsla av slow motion eller att ”gå på månen” och gamla beprövade stäl*lningar blir som nya." Lilla Skäppträsket: Förmodligen cirka femton grader. Föreställ er manligheten i den temperaturen…Nähä.
  5. "Älska med doft. Vid det här laget vet väl alla att det inte är så hälsosamt att smörja in sig i sololja, men många tänder på doften av kokosolja, så varför inte använda oljan medan ni älskar i stället? Att älska medan aromatiska rosenblad eller lavendel krossas under er, är också väl värt att pröva." Jojo, han skulle må då, blomsterhandlaren. ”Kan jag få fyrtio rosor att pilla kronbladen av och ligga sönder?” För stjälkarna ska väl inte vara med? Lavendelplantor är inte så billiga heller. Nej det finge nog bli vad naturen har att ge av lingonris med tallbarr och kottar. Fy fanken så stickigt! Eller menar dom först olja och sedan växtdelar? Man skulle känna sej som något färdigmarinerat för grillen.
  6. "Lev ut en fantasi. Fråga om din partner skulle vilja vara med och leva ut en fantasi. Ni kan till exempel komma överens om att hitta varsin fantasi som ni sedan genomför tillsammans. Tänk bara på att det ska vara något ni båda vill göra och är överens om." Min fantasi handlar om att både småbarnen och tonåringarna sover i sin egen säng hela natten. Det räcker gott för min del. Och maken och jag är garanterat överens.
De där stjärnorna finns förstås i texten för att ingen se*xgalning ska landa hos kwoksiken när de letar efter pe*rve*rsiteter att ägna sig åt...