Ja, kanske. Det är en smaksak. Det några ser som skräp kanske någon annan hittar ett värde i. Här finner du gamla postningar som möjligen kan ha ett läsvärde. Jag sorterar bland mina gamla bloggar och fyller på efterhand. Det blir inga inlägg av dagbokstyp utan inlägg jag skrivit som omvärlsdsobservationer eller reflexioner över en eller annan företeelse och som inte är direkt tidsbundna. Det finns ingen besöksräknare här och går inte heller att kommentera. Den här bloggen finns för de som har sagt att de tycker om att läsa det jag skriver. Vill någon kommentera så gör det på andra platser där jag går att nå eller öga mot öga. Den kritiske läsaren med negativ inställning i allmänhet och till bloggande i synnerhet behöver inte alls besöka Återvinningen. Men ni andra är välkomna! Kanske gör någon ett fynd, det händer på såna ställen.

lördag 29 juni 2013

Det finns problem...

Jag har så innerligt svårt att tycka synd om hovets medlemmar. OK att det kan vara besvärligt med offentlighet, det fattar jag, men det finns ju vinster med arrangemanget för de inblandade. Vår monark agerar så att det blir svårare och svårare vartefter att över huvud taget tycka att det hela har nåt existensberättigande. Yngsta dottern sa (lite tröstande) efter händelserna kring arrendegården "Mamma, när Victoria blir drottning blir det nog bättre." Det får vi hoppas.

Detta skrevs under viss irritation 3 augusti 2008 när en kvällstidning med braskande rubriker basunerade ut att den numera gifta prinsessan hade det så jobbigt i St Tropez för att det var så mycket folk där som störde hennes semester.

...och det finns problem.

Läste på ett kvällstidningsomslag att prinsessan M inte får vara ifred i S:t Tropez. Ojojoj.

Jag tänker så här: Om jag tycker att det är för mycket mygg i Murpejaure får jag överväga om det är nödvändigt att jag far till Murpejaure. Och om jag verkligen älskar att vara i Murpejaure får jag väl stå ut med myggen.