Ja, kanske. Det är en smaksak. Det några ser som skräp kanske någon annan hittar ett värde i. Här finner du gamla postningar som möjligen kan ha ett läsvärde. Jag sorterar bland mina gamla bloggar och fyller på efterhand. Det blir inga inlägg av dagbokstyp utan inlägg jag skrivit som omvärlsdsobservationer eller reflexioner över en eller annan företeelse och som inte är direkt tidsbundna. Det finns ingen besöksräknare här och går inte heller att kommentera. Den här bloggen finns för de som har sagt att de tycker om att läsa det jag skriver. Vill någon kommentera så gör det på andra platser där jag går att nå eller öga mot öga. Den kritiske läsaren med negativ inställning i allmänhet och till bloggande i synnerhet behöver inte alls besöka Återvinningen. Men ni andra är välkomna! Kanske gör någon ett fynd, det händer på såna ställen.

onsdag 1 maj 2013

Filmtips

Jag är lite tveksam till om jag ska lägga in postningar av detta slag här, de filmer jag skriver om var väl knappt aktuella när jag såg dem och inte alls nu. Men jag gör det ändå. För min egen skull kan jag behöva komma ihåg sånt som har berett mej nöje eller till och med glädje förr. Det här skrevs 9 december 2007.

Jag hyrde en film i går kväll, som jag tittade på alldeles själv, då mannen i mitt liv har sådana intressen att han behöver gå och lägga sig tidigt ibland om helgkvällarna. Och lika bra var väl det för han hade nog somnat hur som helst av denna rulle.

Men det gjorde inte jag. Filmen var Vänner för livet med Adam Sandler och Don Cheadle i huvudrollerna. Den handlar om vänskap mellan män, eller kanske mellan människor. En av dem är lyckad på alla sätt, dock inte lycklig, den andres liv är en katastrof. I filmen får man följa deras återuppväckta vänskap och hur den förändrar livet för dem båda. Men det är inget sockrigt lyckligt slut där alla skuttar omkring som i schamporeklam från 80-talet, utan mer realistiskt.

Jag tycker ofta att Adam Sandler är bra och jag har aldrig sett honom bättre än i den här filmen. Bra musik var det också, något som för min del kan plussa på en bra film med ungefär 50%.

Se den om du gillar filmer som handlar om människor. Se den också om du tycker att det är viktigt att kunna öppna sitt hjärta för någon annan.

[vännerförlvt.jpg]