Ja, kanske. Det är en smaksak. Det några ser som skräp kanske någon annan hittar ett värde i. Här finner du gamla postningar som möjligen kan ha ett läsvärde. Jag sorterar bland mina gamla bloggar och fyller på efterhand. Det blir inga inlägg av dagbokstyp utan inlägg jag skrivit som omvärlsdsobservationer eller reflexioner över en eller annan företeelse och som inte är direkt tidsbundna. Det finns ingen besöksräknare här och går inte heller att kommentera. Den här bloggen finns för de som har sagt att de tycker om att läsa det jag skriver. Vill någon kommentera så gör det på andra platser där jag går att nå eller öga mot öga. Den kritiske läsaren med negativ inställning i allmänhet och till bloggande i synnerhet behöver inte alls besöka Återvinningen. Men ni andra är välkomna! Kanske gör någon ett fynd, det händer på såna ställen.

måndag 4 mars 2013

Ingen reklam tack?

Jag  har haft dekal på min brevlåda i hur många år som helst för att slippa direktreklamen. Det respekteras bättre nu än för tjugo år sen, men den reklam som ligger i tidningar och tidskrifter, den slipper man inte. Skrivet 21 november 2007.

En veckas reklamskörd, med nej-tack-dekal.
 
Jag har tackat nej till reklam i min brevlåda. Därför ser min hög sparad sen en vecka tillbaka ut så här. Det kommer hur mycket reklam som helst i annan post. I tidningar, tidskrifter och kataloger från företag som man har affärer med. Det här är ett tämligen nytt fenomen, förr var det nåt litet blad ibland, men nu är det drösvis. I dagstidningen kommer det massor av reklam från affärer i sta'n, 12 mil bort. Hur sugen blir man på att köra 12 mil och köpa en fläskfilé för 69 kr/kilot?

Det här är inget annat än ett ilvilligt sätt att strunta i att respektera en önskan att slippa direktreklam. Att smyg-direktreklamen ökar så här måste väl bero på att fler och fler undanber sig reklam i lådan.
 
En veckas onödiga kuvert.

Somligt kommer till och med emballerat, instucket i nån väsentlig post. Det här är veckans skörd av onödiga kuvert. Jag gillar inte när marknaden tränger sig in i mitt hem så här. Vill man freda sig borde man väl få det?

Och hur mycket får ni som inte har undanbett er reklamen???