Ja, kanske. Det är en smaksak. Det några ser som skräp kanske någon annan hittar ett värde i. Här finner du gamla postningar som möjligen kan ha ett läsvärde. Jag sorterar bland mina gamla bloggar och fyller på efterhand. Det blir inga inlägg av dagbokstyp utan inlägg jag skrivit som omvärlsdsobservationer eller reflexioner över en eller annan företeelse och som inte är direkt tidsbundna. Det finns ingen besöksräknare här och går inte heller att kommentera. Den här bloggen finns för de som har sagt att de tycker om att läsa det jag skriver. Vill någon kommentera så gör det på andra platser där jag går att nå eller öga mot öga. Den kritiske läsaren med negativ inställning i allmänhet och till bloggande i synnerhet behöver inte alls besöka Återvinningen. Men ni andra är välkomna! Kanske gör någon ett fynd, det händer på såna ställen.

fredag 15 februari 2013

Sex underliga saker

Skrivet 6 mars 2007. Från början en "bloggutmaning" som jag skrev med stor tveksamhet. Min vana vid öppenhet på nätet var obefintlig och fortfarande känner jag mej tveksam till att publicera...

[Kvällsmacka.JPG]
Kvällsfika med havreknäcke

  1. Jag är aldrig sugen på havreknäcke till morgonfikat, men nästan alltid till kvällsfika.
  2. Jag kan ibland inte låta bli att se konstiga filmer som jag inte begriper ett smack av ända till slutet.
  3. Min mun kan ibland vara i funktion utan att hjärnan är inkopplad. (Detta är inget mindre än en medicinsk sensation!)
  4. Jag snusar ibland på örngott när jag stryker dem. När de blir varma kan jag känna på lukten vem som har använt dem, fast de är tvättade.
  5. Jag kan aldrig beräkna hur lång tid saker och ting egentligen tar. Alltifrån att göra frukost till att tapetsera ett rum tror jag ska gå mycket snabbare än det i själva verket gör.
  6. Jag tycker att det är tilldragande med mycket hår. På vem och var någonstans går jag inte närmare in på. Kan dock avslöja att det gäller inte mina egna ben.