Ja, kanske. Det är en smaksak. Det några ser som skräp kanske någon annan hittar ett värde i. Här finner du gamla postningar som möjligen kan ha ett läsvärde. Jag sorterar bland mina gamla bloggar och fyller på efterhand. Det blir inga inlägg av dagbokstyp utan inlägg jag skrivit som omvärlsdsobservationer eller reflexioner över en eller annan företeelse och som inte är direkt tidsbundna. Det finns ingen besöksräknare här och går inte heller att kommentera. Den här bloggen finns för de som har sagt att de tycker om att läsa det jag skriver. Vill någon kommentera så gör det på andra platser där jag går att nå eller öga mot öga. Den kritiske läsaren med negativ inställning i allmänhet och till bloggande i synnerhet behöver inte alls besöka Återvinningen. Men ni andra är välkomna! Kanske gör någon ett fynd, det händer på såna ställen.

söndag 17 februari 2013

Botanikestetik

Jag fick väldigt många kommentarer till det förra inlägget om tagetesarna. De flesta försökte övertyga mej om att det är riktigt dålig smak att gilla tagetes. Detta skrevs 4 april.

Jag har funderat ett par dagar, och jag tror att jag har kommit på varför jag känner och reagerar som jag gör.

Det är så här: Jag tycker om när det är fint. Jag är noggrann. När jag gör något lämnas inget åt slumpen. Inga fusklösningar, inte ens där det inte syns. Ska man ha trädgård ska den vara välskött. Där jag jobbar ska det vara trevligt och ordning och reda. Hemma ska det vara fräscht och man ska inte behöva ägna en massa tid till att efter att leta saker som man behöver använda. Helst.

Men det kostar ju. Något måste man prioritera bort om man ska prioritera allt härovan. Jag är just nu i en fas i livet när jag funderar över hur jag vill använda den tid jag har. Tid som man inte vet något om hur lång den egentligen är heller. Det är inte säkert att jag vill använda den till att ha det alldeles perfekt. Jag tänker inte låta hem och trädgård förfalla, för då skulle jag inte trivas, men det är möjligt att jag häller ut en påse av något lättodlat som ser hyfsat ut i sommar. Kanhända att det blir ringblommor och solrosor. Stora oranga. Krasse är ett alternativ. Lättskött är ju inte lika med dålig smak! Om det nu finns någon särskilt dålig smak. Det finns väl bara olika smak.

Lättodlade och dekorativa.