Ja, kanske. Det är en smaksak. Det några ser som skräp kanske någon annan hittar ett värde i. Här finner du gamla postningar som möjligen kan ha ett läsvärde. Jag sorterar bland mina gamla bloggar och fyller på efterhand. Det blir inga inlägg av dagbokstyp utan inlägg jag skrivit som omvärlsdsobservationer eller reflexioner över en eller annan företeelse och som inte är direkt tidsbundna. Det finns ingen besöksräknare här och går inte heller att kommentera. Den här bloggen finns för de som har sagt att de tycker om att läsa det jag skriver. Vill någon kommentera så gör det på andra platser där jag går att nå eller öga mot öga. Den kritiske läsaren med negativ inställning i allmänhet och till bloggande i synnerhet behöver inte alls besöka Återvinningen. Men ni andra är välkomna! Kanske gör någon ett fynd, det händer på såna ställen.

söndag 24 februari 2013

Bilbloggtankar

Skrivet 26 maj 2007. Efter det där bilblogginlägget började en massa tankar dyka upp som på ena eller andra sättet förknippades med fordon jag mött i livet.

Något konstigt hände: Jag blev så otroligt engagerad i bilbloggandet, jag som tycker att bilar är ett nödvändigt ont och att motorsport är en styggelse.

Det ena minnet efter det andra dök upp när jag funderade över bilarna i mitt liv: Pappas Austin A 30, PV:arna, Amazonerna, Peugot 404:orna. Min första VW-bubbla, Saab V4:an som jag välte ner i diket mellan Raggsjö och Brinken.

När jag tänkt en stund till kom jag fram till att det inte är bilarna i sig som jag tycker är märkvärdiga, det är förstås minnena som tankarna på bilarna lockar fram.

Men hur kan då minnena vara så starkt förknippade med fordonen? Bygger våra upplevelser i så hög grad på att vi har färdats någonstans? Är själva resan essensen i livet?

I så fall får jag nog skärpa mej; senast jag var på en semester att tala om var 1998.